Irina Markova.

IRINA MARKOVA

中文:

伊琳娜·马尔科娃是⼀位出⽣于俄罗斯的画家,在意⼤利科莫⽣活和⼯作。她的⾎液中总是有艺术。 早在俄罗斯设计学院毕业之前,她就作为肖像画家和绘画技术和绘画学习。 她参加了许多国家和国际艺术活动,享有重要和公共成功。 伊琳娜的画作结合了⼏何刺绣的⾝体的各种图像,似乎注定要分成⼏何图案,如三⾓形,圆形,菱形……每⼀个都是不同的,独特的,标志着质量之间不可分割的关系, 能量和光。


ENG:

Irina Markova is aRussian-born painter who lives andworksin Como,Italy. She has always had artin his blood. Early on she studied as a portraitist and painting technique and drawing before graduating atthe Institute ofDesign inRussia. She has participated in numerous national and international artistic events, enjoying both critical and public success. Irina’s paintings
combine the diverse images of a body coveredwith geometric embroidery thatseemdestined to break up into geometric designssuch aslike a triangle, a circle, a rhombus… Each one is different and unique,marking the inseparable relationship betweenmass, energy and light.


ITA:

Irina Markova è una pittrice d’origine russa che vive e lavora a Como, in Italia; da sempre ha l’arte nel sangue,fin da piccola segue con
continuità e costanza corsi specialistici di ritrattista,tecnica pittorica e disegno, diplomandosi poi presso l’Istituto diDesign inRussia. L’artista ha partecipato a numerose manifestazione artistiche a carattere nazionale e internazionale, riscuotendo successo di critica e pubblico. La pittura diIrina è una sua visione della sintesi di un corpo coperto di ricami geometrici che è destinato a scomporsi a pezzi per arrivare a una certa semplicità geometrica come un triangolo, un cerchio, un rombo… Essi sono diversissimitra loro e hanno un significato differente che segna il rapporto inscindibile tra massa, energia e luce.


IRINA-MARKOVA